איך כותבים תסריט בעזרת בינה מלאכותית

איך כותבים תסריט בעזרת בינה מלאכותית

קודם כל, חשוב לי לומר שזה לא מאיים עליי בכלל, לפחות בינתיים (להרחבה קראו את 2). כרגע זה פשוט משמש אותי כמו עוזר כתיבה אישית חמוד. ועוד משהו שחשוב לי לומר – שהבינה המלאכותית כנראה תישאר פה לעוד הרבה זמן. אז במקום להגיד שזה "חרטה", ממש כדאי ללמוד להשתמש בזה. שימו לב שבעברית ובכל מה שקשור במידע ישראלית הוא הרבה, אבל הרבה יותר חלש. ולכן האלטרניטיבה הכי טובה שמצאתי הוא רובי בוט, שהוא למעשה CHATGPT רק עם תרגום מעולה לעברית.

אם אתם שואלים את עצמכם איך כותבים תסריט באופן כללי, זה הפוסט בשבילכם.

1. איך כותבים תסריט בעזרת בינה מלאכותית – תחקיר

שימו לב שהCHATGPT לפעמים מחרטט חופשי ובינתיים רלוונטי רק ל2020 בערך – אז כדאי לבדוק את זה, אבל עדיין זה יכול לסייע לכם. תחקיר הוא שלב מקדים שבו אתם צוברים ידע אודות העולם שאתם כותבים עליו. בגלל שלבינה המלאכותית יש יכולת נדירה לסרוק מידע, לסכם ולהעביר אותו בפשטות – אפשר לנצל את זה היטב. לדוגמה, אם אתם כותבים על אסטרונאוטים תוכלו לשאול את הבינה המלאכותית שאלות מנחות לכתיבת סיפור כמו למשל מה הקונפליקטים הקשים ביותר בחייהם של אסטרונאוטים, או ספר לי 5 סיפורים דרמתיים אודות אסטרונאוטים.

2. איך כותבים תסריט בעזרת בינה מלאכותית – רעיונות

האם הרעיונות שלו הכי מבריקים? וואלה לא. מישהו מאחורה מאוד פחד שהCHATGPT יספר סיפורים גזעניים או מסוכנים או אלימים, ולכן כשמבקשים רעיון מCHATGPT זה הרבה פעמים כמו לבקש רעיון לסרט מהפיה של סבא ג'פטו. אבל עדיין, הרעיונות שלו – גם אם הם לא מושלמים בפני עצמם, הם בהחלט יכולים להיות קרקע שתגרה אתכם למשוך רעיונות משלכםן. ואחרי הכול – זה מה שאתםן באמת רוצימות. שהרעיון יהיה שלכםן, רק צריך למשוך אותו החוצה.
כל מה שצריך לעשות כדי להבין איך כותבים תסריט בעזרת בינה מלאכותית, זה להביא לו קצה חוט ולהמשיך משם. זו יכולה להיות דמות מסוימת שמעניינת אתכם או שזה יכול להיות עולם. לדוגמה, אתם יודעים שבא לכם לכתוב סדרה על מציל בים, אבל אין לכם מושג איך להמשיך מכאן. מה שאפשר לעשות זה לכתוב לרובי בוט או CHATGPT – תן לי 5 רעיונות לסדרה דרמתית בישראל אודות מציל בים. בום! יש לכם רעיונות, תפתחו אותם לאן שבא לכם. הרעיונות סחלה? תבקשו ממנו עוד 5 🙂

3. תסריט וAI – דיאלוג

יש לכםן דמות שאין לכם מושג על העולם שלה. נניח הייטק. CHATGPT יכול לכתוב עבורכםן שיחה בין שני הייטקיסטים, וזה ישמע מאוד אמין. ויקח לכםן 10 שניות. באותה מידה זה יכול להיות כל עולם אחר. כמובן שאני לא ממליצה לעשות את זה עם הדמויות הראשיות שלכם, אבל אם אלו דמויות צדדיות שאתם בסך הכול לא רוצים ליפול על אמינות, שווה ניסיון.

4.איך כותבים תסריט בעזרת בינה מלאכותית – מבנה

אם יש תאוריה מבנית בתסריטאות שאתםן אוהבימות, אפשר לבקש מCHATGPT לנסח עבורכםן עלילה בהתבסס על המבנה הזה. לדוגמה, מבנה הסיפור של דן הרמון. שוב, אל תצפו לאיזה רעיון מבריק, אבל זה בהחלט יכול לתת לכם כיוון. לדוגמה, אם אני כותבת סדרה על מציל ערירי שמוצא ילדה ומחליט לאמץ אותה. במקרה כזה, אני אכתוב לרובי בוט או CHATGPT כך: תכתוב בשבילי רשימת ביטים המבוססת על המעגל הסיפורי של דן הרמון עבור סדרה על מציל ערירי שמוצא ילדה ומחליט לאמץ אותה.

5. איך כותבים תסריט בעזרת בינה מלאכותית – עולם

אם בא לכם להמציא עולם משלכם, תוכלו לבקש זאת מCHATGPT והוא יכול בהחלט להתפרע שם, שזה נחמד. בנוסף, אם בא לכם לחשוב על איזשהו "עולם" (לאו דווקא פנטסטי) שטרם קיבל חשיפה קולנועית או טלוויזיונית, תוכלו לשאול אתת CHATGPT על כך. בנוסף, רבים וטובים מה"עולמות" שהומצאו לטובת סדרות, סרטים וספרים – לקחו השראה מתרבויות עתיקות או מודרניות. תוכלו לבקש מהבינה המלאכותית לספר לכם אודות תרבויות שונות, המנהגים שלהם, תפיסות שונות ואורח חיים.

6. תסריט וAI- ניתוח

בהמשך ל5 – הCHATGPT יכול לתת לכם מידע מחקרי אודות סרטים/סדרות שהצליחו ולמה. כמובן שתקחו כל מה שהוא אומר בערבון מוגבל, אבל יכול להיות שתקבלו משם תובנות מעניינות. היכולת שלו לסקור נתונים ולהסיק מהן מסקנות היא יחסית דיי מרשימה. בנוסף, תוכלו לבקש ממנו לנתח סדרה פופולרית ולשאול מה המאורע המחולל שלה, או מה התהליך הרגשי שעובר הגיבור במהלך הסרט.

עוד כמה מאמרים מגניבים

כישרון שכמוך, הגיע הזמן להתקדם >

דילוג לתוכן