סינופסיס לדוגמה לסדרה

סינופסיס לדוגמא לסדרה - פארגו

סינופסיס לדוגמה לסדרה יכול לעזור לכם להבין קודם כל איך המסמך הזה נראה בכלל, וכמובן ליישם משם עקרונות לסינופסיס של הסדרה שלכם. כמובן שלכל כל הסדרות דומות, ומאותה הסיבה גם הסינופסיס שלהם יהיה שונה. אבל כן בהחלט אפשר לומר שישנם עקרונות זהים, עליהם פירטתי גם בפוסט שלי לכתיבת סינופסיס וכתיבת סדרה בכלל.

סינופסיס לדוגמה לסדרה

האורך של סינופסיס לסדרה הוא משתנה ובדרך כלל נע בין 3-5 עמודים. ומה שהכי חשוב לדעת, זה שהסינופסיס הוא בעצם המסמך הראשון שאנחנו שולחים למפיקים או גורמי תעשייה שונים. ובמילים אחרות, הוא כרטיס הביקור שלנו כיוצרים והמפתח האמיתי עבור הסדרה שלנו.

לפעמים סינופסיס לסדרה יכיל בתוכו דוגמאות לפרקים (במיוחד סדרות קומדיה), אבל רוב הזמן הוא פשוט יתאר את קו העלילה המרכזי, הדמויות, העולם והמנוע הרגשי שלה. מנוע רגשי הוא למעשה הקונפליקט המרכזי, מה שמניע את הדמות ואת העלילה קדימה.

כדי שלא נתבלבל יותר מדיי בין כל ההתרחשויות בסדרה, אנחנו בעצם נתמקד באירועים המשמעותיים ביותר. נקודות עוגן, ביטים עלילתיים שמהווים נקודות מפנה דרמתיות עבור הדמויות המרכזיות בסיפורנו. באמצעות סינופסיס לדוגמה לסדרה תוכלו להבין יותר מה הן אותן נקודות, ואיך הן משתלבות באופן חלק במסמך הסינופסיס עצמו.

 

סינופסיס לדוגמה לסדרה – קווים כלליים

בתרשים הבא יצרתי עבורכם סוג של טמפלייט לסינופסיס לסדרה שלכם. הסדר לגמרי יכול להשתנות כראות עיניכם, אבל בגדול אלו "הבלוקים" שמומלץ לעבוד עליהם. תודו לי אחר כך. כל הזכויות שמורות.

לוגליין

כמו שתראו במסמך של סינופסיס לדוגמה לסדרה, הלוגליין הוא התמצית הקצרה ביותר של הסדרה שלכם. הלוגליין יכיל בתוכו את האירוע המחולל, הדמות ומסעה בדרך למטרתה. לנגדה יעמדו מכשולים וכמובן מחיר שיהיה עליה לשלם.

מאפיינים בולטים

האם הסדרה שלכם היא קצבית או איטית? משעשעת או רצינית? תוכלו גם להזכיר כאן רפרנסים לסדרות אחרות שנתנו לכם השראה. הפסקה הזו היא ההזדמנות שלכם לספר לקוראים למה כדאי להם להמשיך לקרוא. ממש כמו שאתם מספרים לחברים שלכם על הסדרה החדשה שגיליתם וכמה שהם פשוט חייבים לצפות בה.

קונפליקט מרכזי

מול מה הגיבור או הגיבורים שלכם מתמודדים במהלך כל העונה כולה? שימו לב שזה צריך להתמקד בדבר אחד. וכן, אני יודעת שיש מלא התמודדויות אבל אני רוצה שתבחרו את האחד המרכזי.

דמויות מרכזיות

מי הן הדמויות בסדרה שבלעדיהן לא תהיו סדרה? אני רוצה שתתמקדו במקסימום 5 דמויות, כי יותר מזה יהיה קשה לקוראים שלכם לעקוב. ומי שלא עוקב, לא נדלק עליכם.

מאורע מחולל

זה האירוע שנופל על הגיבור שלכם משמיים ומשנה אצלו סדרי עולם. בלי האירוע הזה, שבהכרח מופיע כבר בפרק הראשון – לא היתה סדרה.

סינופסיס לדוגמה לסדרה – הירשמו כאן וקבלו למייל את הסינופסיס של הסדרה יש לה את זה  🙂

יציאה למסע

הגיבור שלכם הוא כמו כל האנשים בעולם – לא אוהב שינויים. הוא יעשה הכול כדי לא לצאת למסע הזה, אבל… משהו פשוט יכריח אותו לעשות את זה.

הסתגלות

הגיבור או הגיבורה מבינים שאין ברירה. חייבים לצאת למסע. עכשיו הם צריכים להתמודד עם המסע עצמו ולהסתגל לחיים החדשים שלהם. הם עוברים עליות וירידות, נצחונות וכשלונות, אבל בסך הכול הכללי – זה נראה שהם בדרך הנכונה.

עלילת משנה

כאן בדרך כלל תגיע עלילת המשנה של הסדרה שלכם. רוב הזמן מדובר במערכת היחסים המרכזית של הסדרה. לפעמים זו מערכת יחסים רומנטית אבל לא בהכרח.

ניצחון מדומה

לרגע נראה לדמות שלכם היא פיצחה את העניין ועקצה את המערכת. אבל זה רק בדמיון שלה, האמת שהיא נכנסת למשהו הרבה יותר מסובך ומורכב  – ומכאן הכל רק מידרדר.

נקודת שבירה (מיד פוינט)

זו הנקודה שעומדת ממש באמצע העונה של הסדרה וחוצה אותה לשתיים. הדמות מגיבה לגילוי הקודם מנקודת "הניצחון המדומה" ובעצם נכנסת עמוק יותר לתוך הבוץ. כל כך עמוק, שכבר אין דרך חזרה.

סינופסיס לדוגמה לסדרה - the last of us
The Last of Us. רגע של "שיט".

הידרדרות

המכשולים הולכים ומתעצמים. הם סוגרים על הגיבור והכול פשוט גדול עליו. בדרך כלל זו גם הנקודה בה שתי העלילות – הראשית והמשנית מתמזגות ויוצרות אסון שגדול מסך חלקיו.

נקודת השפל (הכל אבוד)

זה הרגע שבו נראה לנו שאין שום סיכוי לגיבור לנצח. הוא לכוד מכל הכיוונים ואיבד את כל מה שיש לו. שימו לב: בנקודה הזו הגיבור חייב להיות בנקודה גרועה יותר מהנקודה ממנה התחיל את המסע.

סיום ורמז לעונה הבאה

אתם אנשים אופטימיים? תנו לגיבור לנצח נגד כל הסיכויים (אבל בצורה אמינה). ויכול להיות שהדמות שלכם לא מקבלת את מה שרצתה, אבל כן לומדת לקח לחיים. זה הפינאלה שלכם. ובדרך כלל הוא גם אומר הרבה על מה שאתם חושבים על העולם ורוצים להגיד. המסר שלכם אם תרצו.

ויותר חשוב מזה, כאן זו ההזדמנות שלכם להראות שיש לכם כבר רעיון לעונה שנייה (אלא אם כן זו מיני סדרה של עונה אחת בלבד). ליצור מתח, קליף הנגר. לפוסט שלי על מציאת הסוף לעלילה שלכם, לחצו כאן.

סינופסיס לדוגמה לסדרה – הירשמו כאן וקבלו למייל את הסינופסיס של הסדרה יש לה את זה  🙂

מנגנון הסדרה

כאן תוכלו לפרט מה אנחנו אמורים לצפות מכל פרק בסדרה שלכם? איך פרק בסדרה הזו נראה? מה לוקח את רוב זמן המסך? האם אלו יריות וקרבות? ואולי אלה שיחות משעשעות בין חברים על ספה בבית קפה?

דוגמאות לפרקים

אם אתם כותבים קומדיה, או אפילו אם אתם כותבים סדרה עם אופי יותר אפיזודיאלי –  כדאי לכם לכתוב דוגמאות לפרקים. ממש בקצרה תוכלו לספר מה קורה בכל פרק, ואיך המנגנון שכתבתם מקבל בו ביטוי. ואגב, לא הייתי כותבת מעל 3 דוגמאות.

מערכות יחסים

אם מרגיש לכם שמערכות יחסים זה האלמנט המרכזי בסדרה שלכם (רוב הזמן מדובר בסדרות דרמה), אז ראוי וכדאי שתכתבו כאן את המהלכים המרכזיים במערכות היחסים של הסדרה. למה הן מעניינות? מה הופך אותן למורכבות? איך הן משתנות?

סינופסיס לדוגמא לסדרה
The Last of Us. מערכות יחסים.

קשר אישי לסדרה

שפכו ת'לב אבל לא יותר מדיי. ספרו בקצרה איך הגעתם לרעיון, למה הוא מעסיק אתכם? ומה כל כך חשוב לכם לומר? וזה כמובן מתקשר לשלב הבא – התמה של הסדרה.

התמה של הסדרה

על מה הסדרה שלכם באמת? ואל תתבלבלו בין עולם הסדרה לבין התמה שלה. איזה נושא הסדרה שלכם חוקרת בעצם? מה השאלה התמטית שהיא נבנית עליה? ורק  כי אני אוהבת לעזור, על דוגמאות לתמה תוכלו לקרוא כאן.

רלוונטיות הסדרה

למה שאנשים יצפו בסדרה שלכם דווקא עכשיו? איך זה רלוונטי ובאילו נקודות אוניברסליות היא מצליחה לגעת? ככל שהסדרה שלכם יותר רלוונטית, יש לה סיכוי גבוה יותר לקבל תשומת לב ומענקי פיתוח והפקה.

סיכום: נקודות החוזק של הסדרה

מה אתם הכי רוצים שיזכרו מהסדרה שלכם? כאן זה המקום לכתוב את השילוב הקדוש של כל האלמנטים הכי פרועים, מגניבים ומיוחדים אצלכם כיוצרים ובסדרה שלכם.

הגיע הזמן שלך להתקדם! אני מזמינה אותך לקבוע איתי פגישת ייעוץ >>

עוד כמה מאמרים מגניבים

כישרון שכמוך, הגיע הזמן להתקדם >

דילוג לתוכן