איך כותבים מייל למפיקים על הסדרה שלכם?

איך כותבים מייל למפיקים על הסדרה שלכם_
איך כותבים מייל למפיקים בלי לקבל גוסטינג לפרצוף? אז זאת השאלה, אהובימות שלי שכתבתם לי הכי הרבה, ובצדק. אנחנו חלילה לא שופטים את המפיקים היקרים שכנראה מקבלים למייל שלהם כ100 הצעות בשבוע, אבל אני כן יכולה לומר לכם מה יכול לסייע. קודם כל, שתזכרו את זה. תנסו לעשות להם את הדרך הכי נגישה ונעימה כדי לקרוא את ההצעה שלכם, ואל תעשו את הטעויות הבאות שאני כותבת לכם פה.

איך כותבים מייל למפיקים

1. השם של הסדרה שלכם

זה אולי נראה זניח, אבל השם של הפרויקט הוא אחד הגורמים העיקריים שיסקרנו ויביאו את המפיקים לידי סקרנות. אם יהיה לכם שם גנרי של סדרה כמו "תל אביב בלילה", זה יפחית את הסיכויים שלכם וחבל! כי זה לגמרי לא אומר כלום על הסדרה.
מצד שני – אל תתבחבשו עם השם עוד לפני שאתם כבר עם מסמך הצעה מסודר לסדרה כי אחרת לא תצאו משם.
שם טוב של סדרה יצור סקרנות, ידבר על המהות של הסדרה, אבל גם יעביר את העולם. חלק מאוד חשוב בשם היא האירוניה שקיימת כבר בשם עצמו. לדוגמה, שם הסדרה "שישה אפסים", מכיל בתוכו את האירוניה בין האפסיות של הדמויות לבין הסכום הכספי האסטרונומי שהם עומדים לקבל.

לדוגמה, הסדרה "טהרן", זכתה להתייחסות מהמפיקות שולה ודנה, רק בשל השם שלה. השם טהרן סיקרן אותן והן פשוט היו חייבות לקרוא מה יש בהצעה הזו. כמובן שההצעה היתה מעולה גם היא, אבל בלי שם כל כך מפוצץ, יש מצב שזה לא היה קורה.

2. איך כותבים מייל למפיקים – שורת הנושא של המייל

בבקשה אל תכתבו "מסמך הצעה לסדרה" בשורת הנושא. למה? כי זה הדבר הראשון שמי שעובר על המייל רואה, וזה לא עושה חשק לפתוח. תכתבו שם משהו שיעשה לו גירודים באצבעות! והכי חשוב – משהו שיבדל אתכם מהצעות אחרות שנשלחות לאותו המייל.
מה כן לכתוב? את מה שמייחד אתכם ואת הסדרה שלכם. נסו להבליט כמה שיותר את "הגולדן טיקט" שלכם. זה יכול להיות העולם (כמו בטהרן), אבל זה יכול להיות גם נקודת מבט ייחודית – כמו למשל בסדרה המפקדת שמראה את נקודת המבט הייחודית של מפקדת אישה.

3. איך כותבים מייל למפיקים – חפירה בגוף המייל

תכתבו פסקה קצרה עליכם, מי אתם ועל מה הסדרה. מקסימום 4-5 משפטים. אם תעניינו אותם הם יקראו לכם לפגישה. אל תעשו את הטעות ולכתוב במייל מגילה שלמה כי אין להם זמן לקרוא את זה. והכי חשוב – תציינו את הז'אנר, כמה פרקים, מה האורך – שהם ידעו לאן הם נכנסים.
יש לכם ניסיון רלוונטי? תכתבו עליו בקצרה. ובניסיון רלוונטי אני מתכוונת לכתיבה או בימוי תסריטים שהופקו, או שקיבלו מענקים וקרנות. אני לא מדברת על המגמת קולנוע בתיכון אהובים שלי, סורי.

4. הצעה לא מקצועית

איך כותבים מייל למפיקים, זה דבר אחד. אבל המקצועיות של ההגשה היא מעל הכול. יכול להיות שיש לכם בראש רעיון מפוצץ לסדרה, אבל זה לא נראה ככה על הדף וזה חבל. כדי לעשות את זה באמת כמו שצריך תפנו לאיש מקצוע. כלומר, אני :).

הצעה מקצועית תהיה כתובה בצורה רהוטה, בעימוד נכון, אבל מעבר להכול – התוכן יהיה נעים וסוחף לקריאה. בסופו של דבר, חשוב שתזכרו שמסמך הצעה לסדרה זה מסמך מכירתי ושיווקי לכל דבר ועניין ולכן חשוב ללמוד את זה.

5. איך כותבים מייל למפיקים – פולו-אפ

אל תתביישו לשלוח עוד הודעה אחרי שבוע שבועיים לשאול מה קורה. כן, יכול להיות שהמייל שלכם נעלם שם והם פשוט לא שמו לב. קורה. וזה לגמרי לגיטימי לשלוח – היי, רק בודק/ת שלא נעלמתי לך בין המיילים או משהו בסגנון.
כמובן לא להציק ולא לשלוח פעם ביומיים, אבל אחרי שבוע שבועיים זה סבבה לגמרי.

עוד כמה מאמרים מגניבים

כישרון שכמוך, הגיע הזמן להתקדם >

דילוג לתוכן